Contact Center

Är kundtjänstverksamheten en mycket viktig del i din verksamhet? Kommunicera med dina kunder på ett modernt, effektivt och kundvänligt sätt. Kortare svarstider, minskad risk för att slussas runt i telefonköer och effektivare ärendehantering är exempel på sådant som du kan förvänta dig av vårt contact center.

Customer Experience Management.

Skapa enhetliga kundupplevelser oavsett kanalval.

Skapa en enhetlig kundupplevelse oavsett kundens kanalval

I begreppet Customer Experience Management ser vi möjligheten att skapa en enhetlig kundupplevelse. Dina kunder ska känna igen sig oavsett hur de väljer att ta kontakt.

 

Customer Experience Management - Processer

Effektivare processer

Det finns bättre möjligheter att skapa effektiva processer som gör hanteringen av varje ärendetyp mer effektiv. För att åstadkomma detta krävs ofta att flera olika system samverkar och det är där Advania blir en bra leverantör genom att erbjuda flera samverkande lösningar i en komplett leverans.

HandläggareHandläggaren kan lätt hantera alla olika typer av kanalval

Utmaningen är att erbjuda ett effektivt sätt för handläggarna att hantera alla olika typer av ärenden oavsett kundens kanalval.

 

 

Tjänster för det moderna kontaktcentret

 

Advanias kontaktcenter-lösningar bygger på Customer Interaction Center från Interactive Intelligence. CIC är en allt-i-ett-lösning som i sitt standardutförande innehåller det mesta man kan önska sig i ett Contact Center. Du väljer själv vilka funktioner du vill ha och på det sättet är det enkelt och kostnadseffektivt att implementera olika funktioner även efter grundinstallationen.

Allt mer av kundtjänstarbetet sker idag på företags webbplatser. Vi har partnerskap med flera ledande leverantörer av webbaserade kuntjänstlösningar. Samtliga lösningar kan integreras med Customer Interaction Center för att kunna få en enhetlig styrning av alla kanaler.

En aktiv närvaro på sociala medier betyder att du kan agera snabbt och då behöver du snabb information. Advania erbjuder fullt stöd för att inkludera sociala medier som en kanal för dina kunder. Du väljer själv vilka siter du vill finnas på och vi ser till att du kan hantera frågor på ett effektivt sätt i din kundtjänst.

Essensen i kundservice handlar om att ge varje kund en bra serviceupplevelse samtidigt som du kan skapa den på ett effektivt sätt och att ha ett bra stöd för processhantering är därför viktigt. Målsättningen är att låta it-systemen automatisera så mycket som möjligt så att varje ärende går så fort som möjligt. På så sätt kan medarbetarna arbeta med det som behöver manuell hantering.

Vi erbjuder kompletta lösningar för ditt företags kommunikation. Allt ifrån Unified Communication (UC) med telefoni, chatt och konferensmöjligheter till rena videokonferenslösningar och kontaktcenter.

Molntjänster

Molntjänster


Vi erbjuder de flesta av våra lösningar också som molntjänster. Antingen i ett publikt moln där du delar miljö med andra kunder eller som ett privat moln där vi producerar tjänsten bara för dig och ger dig access via nätet.

Get in touch!

Håkan Medin
Affärsområdeschef Contact center och Unified Communications

+46 (0)76 140 01 20

Kontakta mig

Kundreferenser

Releasy
”Vi har otroligt höga krav på driftsäkerhet. Inte minst de ingående samtalen, med tillhörande system, måste fungera till 100 procent.”

Releasy

Releasy är specialiserad på outsourcad kundtjänst. Med en ny Contact Center-lösning har de fått en integrerad, skalbar och modern it-plattform som höjer effektiviteten och sänker kostnaderna.
SJ Trafikledning
"Vi vill maximera servicegraden för våra kunder och därför korta handläggningen av varje enskilt ärende genom att handläggarna får bättre underlag och hjälp att prioritera. Det kan vi med färre system som ger mer information, och CIC:n är central i vår vision.”

SJ Trafikledning

SJ Trafikledning använder CIC-plattformen för att skala sin Traffic Control verksamhet för att tillgodose behoven för 42 miljoner passagerare per år.
Thomas Cook
"Vi behövde ett kundtjänstsystem som hanterar alla kanaler i ett och samma system, och vi ville ha möjligheten att integrera detta system med vårt CRM-system och vår webb."

Thomas Cook

Semesterfirare kräver snabba svar. Thomas Cooks resebyråer måste kunna ge information i alla kanaler på ett strukturerat sätt.

Advania som leverantörAdvania som leverantör

 

Driftsäkerhet är en central fråga och handlar både om systemen i sig, men också om oss som sköter drift och underhåll av systemen i en tjänsteleverans. Snabbhet och flexibilitet är ett måste när man ständigt behöver anpassa sig efter förändringar i olika marknader. Vi tror också att det är viktigt med en teknikleverantör som faktiskt förstår våra kunders verksamhet och kan vara den som "översätter" tekniska möjligheter till funktioner för användare och slutkunder. Att vara lätta att samarbeta med är förstås en självklarhet, men vi tror också det är viktigt med en leverantör som har integritet och kan avråda från förändringar som t.ex. kan påverka driftsäkerheten.

Vi är specialister

Vi är specialister

 

Vi är specialister. Ju större och komplexare verksamhet, desto bättre mervärde kan vi ge. Vår styrka är den djupa och breda tekniska kompetens som finns inom Advania, inom i stort sett alla teknikområden. Contact center är bara ett av flera affärsområden inom Advania som samverkar när det behövs. Vi är också specialiserade inom IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, it-infrastruktur och integrationslösningar. Totalt i koncernen har vi en konsultorganisation med 800 konsulter som besitter kompetens som sträcker sig över ett brett spektrum.

Broschyr CIC

Contact center

Vi hjälper dig att kommunicera med dina kunder.

 

Ladda ner broschyren

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt, på det sätt du vill bli kontaktad.


Kontakt-Contact center