Web Customer Service

Allt mer av kundtjänstarbetet sker idag på företags eller organisationers egna webbplatser. Advania har partnerskap med flera ledande leverantörer av webbaserade kuntjänstlösningar med olika typer av stöd för att hantera kundservice via webben. Samtliga lösningar kan integreras med Customer Interaction Center (CIC) för att kunna få en enhetlig styrning av alla kanaler inklusive tal.

Get in touch!

Håkan Medin
Affärsområdeschef Contact center och Unified Communications

+46 (0)8-546 70 287

Kontakta mig

Chatt

Chatt

Chatt för snabb realtidskommunikation. Du väljer själv när och var en chatt ska erbjudas för att skapa bästa kundupplevelse.


E-posthantering

E-posthantering

Hantera e-post t.ex. styrd från formulär på webben.


Web2phone

Web2phone gör att kunden kan koppla upp ett samtal till din kundtjänst direkt från sin hemsida.


Co-browsing

Interagera med kunden och hens dator för att hjälpa.


FAQ

Databas med frågor och svar som kan presenteras för kund på webben och även medarbetare användargränssnittet.

Knowledge Management

En mer avancerad FAQ som kan presentera innehåll beroende på var kunden befinner sig på hemsidan och uppdateras automatiskt vartefter svar produceras till olika frågor från kunderna.


Response Management

Kan användas i kombination med FAQ och Knowledge Management för att analysera frågor i chat och e-post för att sedan kunna föreslå lämpliga svar som kan skickas automatiskt eller väljas av en kundtjänstmedarbetare.


Beteendeanalys

Hur agerar kunderna på din hemsida? Hur och var presenteras olika typer av information? När fungerar det bäst att erbjuda en personlig kontakt? Det är frågor som en djupare analys kan svara på, för att åstadkomma bästa möjliga kundupplevelse.


Video

Ett videosamtal ger förutsättningar för ett mer personligt möte som ändå ger samma effektivitet som ett kontaktcenter kan erbjuda. Vanliga tillämpningsområden är samtal om rådgivning av olika slag, support eller säljsituationer. Tekniken finns nu för att ge en riktigt bra kundupplevelse!

Våra partners inom Web Customer Service

Vergic

The Vergic Engage Platform allows site owners and customer service agents to engage with individual customers, prospects or visitors online and in real-time.

Läs mer

ITyX Solutions

Optimize your Enterprise Content Management - All Channels, One Platform.

 

Läs mer

Liveshop

LiveShop is an enhanced video chat where customers can interact with agents face-to-face, while products and service plans are displayed dynamically.

Läs mer

Oracle Customer Experience Solutions

Deliver consistent, personalised customer experiences with Oracle´s complete, integrated cloud solutions that connect every customer engagement with you brand.

Läs mer

Interactive Intelligence

 

Improving the customer experience. Helping employees collaborate. Engaging people across platforms.

Läs mer

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt, på det sätt du vill bli kontaktad.