Referenser

ATG

Advanias Avtalstjänst ger IT-avdelningarna bättre kontroll på sin IT och sina olika avtal för support och licenser.

Coor

Med stabil och flexibel IT bäddar Coor för genomgripande digitalisering och innovation.

Euro-Center

Trots sin extremt decentraliserade organisation har Euro-Center en optimal IT-effektivitet och de har sänkt sina IT-kostnader med runt 30 procent.

Fjellsport

Den norska, snabbväxande nätbutiken Fjellsport sökte en modern, flexibel lösning för sitt kontaktcenter. De hittade lösningen i molnet – PureCloud.

Handelsanställdas förbund

Handels främsta behov var uppgradering till en modern och central IT-plattform, flexibilitet och att få en homogen klientplattform.

Lunds universitet

70 % - så mycket minskade antalet ärenden från studenterna med hjälp av Advanias lösning Självservicecenter.

Magine

TV-distributören fick en hållbar hårdvaruplattform där de får ut mest prestanda för pengarna.

Netcontrol

Så hanterade Netcontrol sin kunds komplexa systemuppgradering.

Sjöfartsverket - Affärskonsulting

Tydligare serviceavtal och förväntningar som matchar löften. Sjöfartsverket och Advania har genomfört ett lyckat projekt.

Starka Betong

”Det tog inte ens en månad från att upphandlingen blev klar till att vi var i full drift hos Advania.” När Starka Betongindustrier ville växla upp sin IT-struktur föll valet på Advania.

Statens Tjänstepensionsverk

SPV ville minska sitt eget ägande av teknik och infrastruktur och i stället köpa in tjänster. Avtalet omfattar serverdrift, kommunikationstjänster, arbetsplatstjänster och servicedesk.

Studsvik

Anders Lundemo, IT Manager Studsvik, förklarar det växande samarbetet med Advania: - Bra att få en kontaktpunkt för alla användare kring it och effektivare it-drift.

Uniflex

Uniflex behövde en it-partner som kunde samarbeta med den lokala it-avdelningen.

Västerås stad

Ett av elevernas viktigaste verktyg är de bärbara datorerna. Utmaningen är att kombinera teknik och pedagogik i de 660 elevdatorerna på Nybyggeskolan.

Ängelholms kommun

Ett och ett halvt ton papper per år. En lösning som kan minska den mängden och samtidigt ge varje medborgare information och service är högintressant. Med Advania Citizen Service Platform är det möjligt.