Startpaket

Kom snabbt igång med implementationen av ServiceNow. I vårt startpaket ingår alla processer och ServiceNows funktioner som it-organisationen behöver ha på plats för att effektivt kunna etablera ett strukturerat it-stöd till verksamheten.

Self-service portal (med Service Catalog light)

  • Etablering av en portal och en katalog för slutanvändare att nå er IT organisation
  • Tjänstekatalogen används endast för att etablera  formulär för enkel registrering av Incidenter och Service Requests samt de mest förekommande beställningsbara tjänsterna  (därav ”light”)

Incident management

  • Stöd för hantering av incidenter

Request fulfillment

  • Stöd för hantering av beställningar och övriga request

Service Level management

  • Erbjuder möjlighet att mäta hanteringens kvalitet, genom att sätta upp olika mätetal, mäta dem och följa upp

Asset / CMDB light

  • En gemensam repository för era tillgångar för strukturerad klassificering av samtliga ärenden
  • I detta skede populeras Asset/CMDB endast med nivå 1 och 2 objekt, såsom tjänster och tillhörande system, samt applikationer och, om behov finns, datorer och skrivare (därav ”light”)

Knowledge base light

  • Kunskapsdatabas för lagring av era kunskapsartiklar för snabbare hantering av ärenden i er organisation. Databasen används endast som informationskanal för driftstörningar (därav ”light”)

Naturligtvis ingår all grundläggande ServiceNow-funktionalitet såsom rapporter, notifieringar, mailinflöden, integration med användarkatalogen, workflows etc.

Denna paketerade implementationen baseras på Advanias good-practice och levereras normalt på 6-8 kalenderveckor. Det möjliggör en snabb start men ändå med ett genomtänkt arbetssätt.

 

Get in touch!

Ola Lindgren
Säljspecialist

+46 (0)8-546 70 211

Kontakta mig

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt, på det sätt du vill bli kontaktad.