Bättre kundservice med hjälp av AI
Chatbottar eller conversational AI? Dina kunder vill snabbt få hjälp och med våra AI-lösningar kan du erbjuda svar på enklare frågeställningar direkt på webben.
Det frigör tid och avlastar dina medarbetare som dessutom via AI också kan få smarta svar och förklaringar under pågående dialoger med kunderna.
Låt AI hjälpa ditt team
AI är en kraftfull komponent i din kontaktcenterlösning för att möta dina kunders krav.
Idag vill kunderna i första hand hjälpa sig själv: inte behöva ringa och kanske till och med vänta på öppettider utan ha en dygnet-runt tillgänglighet och självbetjäning. Snabba svarstider och effektivare styrning till rätt svar har blivit grundläggande förväntningar hos kunderna har idag. De ska inte fastna i något steg i e-tjänsten utan hela tiden känna sig trygga att de i så fall kommer till en person som har rätt kompetens att hjälpa dem.
AI kan då vara del i ett flöde från svar till åtgärd och stödja inte bara dina kunder utan även dina medarbetare i sin vardag.
AI som en del i flödet
Självbetjäning
Idag vill kunderna i första hand hjälpa sig själv och hitta svar på enkla frågor på egen hand.
Tilllgänglighet 24/7
Vänta på att kundtjänsten öppnar? Nejdå, det är dygnet-runt tillgänglighet som gäller.
Koppla in handläggare
Skickas kundens ärende vidare ska handläggaren direkt se kundens uppgifter, frågeställning och eventuell ärendehistorik.
Proaktiv kontakt
Hittar inte kunden rätt på webbplatsen kan AI agera och proaktivt erbjuda hjälp via chatbot eller direktkontakt.