Advania utmanar IT-branschen att vara cirkulära på riktigt
Hur länge håller en dator? Den frågan ställer sig många, och svaret är längre än man tror. I en ny kampanj uppmanar Advania till cirkularitet på riktigt och utmanar svenska IT-köpare att våga vara cirkulära och investera i enheter som både fått nytt liv och skräddarsytts för användaren. Kampanjen utgår från fyra personer och belyser vikten av rätt dator till rätt person.
”Hållbarhet inom IT är en gemensam utmaning och vi på Advania vill göra det lätt att göra rätt. I kampanjen vill vi, med glimten i ögat, visa att vi har nya lösningar på gamla problem och att det finns många gamla sanningar att göra upp med i IT-branschen. Advania är The tech company with people at heart, därför är det naturligt för oss att sätta människor och deras unika behov i centrum, säger Eva-Lotta Jonsvik, Marketing Director på Advania Sverige
Kampanjen, som syftar till att öka varumärkeskännedomen och introducera bolagets nya erbjudande inom cirkulär IT, är framtagen tillsammans med Gullers Group. Kampanjen består av fyra kortfilmer som kommer att visas i sociala medier, techmedier, Omni, SvD och Aftonbladet.
”Advania sticker ut i en bransch som traditionellt är likriktad när det kommer till kommunikation och marknadsföring. De har hjärtat med sig i allt de gör och sätter människan i första rummet. Kampanjen fångar på ett roligt sätt upp användarnas utmaningar när det kommer till IT, presenterar en bättre lösning och utmanar till ett nytt och mer hållbart tänkande”, säger Gustaf Sehlstedt, seniorkonsult på Gullers Group.
Advania är inne i en period av stark tillväxt och har hållbarhet högst upp på sin agenda. Under nästa år inviger Advania Drömhuset i Enköping- bolagets nya centrum för återtag och återvinning av IT-utrustning. Årligen kommer en miljon enheter att kunna få nytt liv, vilket kommer att leda till betydande hållbarhetsvinster.
Teamet bakom kampanjen:
Beställare: Advania Sverige
Eva-Lotta Jonsvik, CMO Advania Sverige
Inhouse & Digital: Mimmi Robertsson, Inhouse & Digital Manager Advania Sverige
Creative: Ellinor Berggren, Creative Producer, Advania Sverige
Content: Birgit Breinhölder, Content Producer, Advania Sverige
Kommunikationsbyrå: Gullers Grupp
Projektledare: Gustaf Sehlstedt
Strateg: Claes Kjellström
AD: Henrik Lindsten
Foto och redigering: Anna Lindsjöö-Ersöz och Dennis Ersöz
Copy: Martin Ericson
Produktionsledare: Marie Carlsson
Grafisk formgivare: Linda Örborg/Mikaela Fältheim
Mediabyrå:
Gullers Grupp, mediastrateg Juni Dellenstedt
Gaffla
Se kampanjfilmerna