Happy man with headphones

Support

Vårt sätt att jobba och vårt fokus på långsiktiga relationer har lett till att vi under många år blivit utnämnda som ledande inom kundnöjdhet. Detta är inget som gör oss mindre ödmjuka inför uppgiften, men visst är det roligt att få ett kvitto på att vi lägger vårt fokus där det ska vara: hos våra kunder.

För dig som är befintlig kund hos Advania

Vad behöver du hjälp med?

Ekonomi- och fakturafrågor

Företagsuppgifter:
Advania Sverige AB
Box 44034
100 73 Stockholm

Organisationsnummer:
556214-9996

Momsregistreringsnummer:
SE556214999601

Bankgiro
330-4086

Fakturafrågor:
Har du frågor om en faktura, skicka gärna ett mejl till: AR@advania.se

Licens – Order, förnyelse och rådgivning

Behöver du hjälp?

Skicka ett mejl till: licens@advania.se
Produkt – Order och leveransfrågor
Order & Leveransfrågor

Om du har en fråga gällande en specifik order ber vi dig inkludera ditt ordernummer när du kontaktar oss. 

Frågor gällande order och leveranser mejlas till: order@advania.se

Returer & Reklamationer

Vid reklamation kom ihåg att ange eventuellt serienummer, felbeskrivning och vid yttre skada – bifoga gärna foto i ditt mejl.

Skicka ditt mejl till: leveransadmin@advania.se

Tjänster – Support/Servicedesk
Söker du efter support kring en tjänst eller utrustning?
ServicePortalen

Logga in för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.

Support kring tjänst →

Skrivarservice

Är du en av våra avtalskunder ber vi dig gå vidare till din unika supportportal hos oss.

Printsupport →

För dig som är tidigare Visolitkund

För att komma till rätt supportinformation, välj din tidigare leverantör av IT nedan.

Real Estate – Tidigare Excanto

Behöver du hjälp?

Mejla till:

support.re@advania.se

Ring oss:

08-545 726 20

 

Region East – Tidigare Telecomputing

Behöver du hjälp?

ServicePortalen

Logga in i ServicePortalen för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.

Mejla till:

cube@advania.se

Ring oss:

08-559 105 00 

Återställ lösenord 
Om du som användare i Visolit har glömt bort ditt lösenord till systemen kan du enkelt återställa det. Så här gör du:

- Ange ditt användarnamn (e-post)
- Ange en engångskod som du får via SMS
- Ange ett nytt lösenord

Återställ lösenord

Logga in: Citrix

 

Region Mitt – Tidigare IT-mästaren

Behöver du hjälp?

ServicePortalen

Logga in i ServicePortalen för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.

Mejla till:

cube@advania.se

Ring oss:

Dagtid077-444 74 75

För företag med utökad servicetid

Ditt företag kan ha ett utökat service och supportavtal, vilket innebär att du och företaget har rätt till utökad support efter ordinarie öppettider.

För att komma i kontakt med oss efter ordinarie öppettider så ringer ni det avtalade telefonnumret för dygnet runt support. Är du osäker kring vad som gäller, prata med personen på ditt företag som är ansvarig för kontakten med tidigare Visolit – eller fråga oss.

Region South – Tidigare H2O Data

Behöver du hjälp?

ServicePortalen

Logga in i ServicePortalen för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.

Mejla till:

cube@advania.se

Ring oss:

040-630 60 50

Region West – Tidigare Telecomputing Göteborg

Behöver du hjälp?

ServicePortalen

Logga in i ServicePortalen för att beställa tjänster, få hjälp eller rapportera ett problem.

Mejla till:

cube@advania.se

Ring oss:

031-748 63 00

Återställ lösenord 

Om du som användare i Visolit har glömt bort ditt lösenord till systemen kan du enkelt återställa det. Så här gör du:

- Ange ditt användarnamn (e-post)
- Ange en engångskod som du får via SMS
- Ange ett nytt lösenord

Återställ lösenord

Logga in: Citrix
Hur kan vi hjälpa dig?

För dig som är tidigare RTS-kund

Kundservice, support kring en tjänst eller produkt

Behöver du hjälp?

Mejla till:

order@advania.se

Kontakta oss för RTS Cloud Support
Fjärrsupport

För att underlätta vid support - ladda ner den fjärrhjälp som passar dig

Kontakta oss

Ring eller skicka ett mejl till oss